روزنامه السفیر: جریان های تندرو علیه ایران در خصوص مصر بی اساس است
نوشته شده توسط : boudika

به گزارش ایرنا، به نوشته روزنامه 'السفیر': برخی جریان ها در ایران و مصر در حال تلاش به منظور نزدیكی شیعیان و اهل سنت هستند، اما برخی كه خود را 'كشورهای معتدل عربی' می خوانند، سعی دارند كه با حمله به ایران، این كشور را فقط یك دولت 'فارسی' و یا 'شیعی' معرفی كنند كه در تلاش برای اعمال نفوذ در دیگر كشورها است.

السفیر با اشاره به اینكه نگاه و رویكرد جنبش های اسلامی در مصر گسترش یافته است و با وهابیت تفاوت های اساسی دارد، نوشت: گفت وگو میان مذاهب در قاهره و تهران موفق تر خواهد بود.

این روزنامه لبنانی نوشت: در مصر حدود 204 جنبش وجود دارد و گفته می شود كه حتی سلفی گری مصری با جنبش های سلفی در دیگر كشورها متفاوت است.

این روزنامه از تلاش های فراوان برخی جریان های تندرو در كشورهای حوزه خلیج فارس به منظور نفوذ در جامعه مصر خبر داد و نوشت: پس از انقلاب مردم مصر، این جریان ها در صدد سوء استفاده از این جو بر آمده اند، اما وهابیت كه در بسیاری از جوامع اسلامی - عربی حضور دارد، موفق نشده موقعیت مناسبی را در بین جامعه مصری پیدا كند.

السفیر نوشت: وهابیت كه به جنبش های سلفی در مصر كمك های مالی زیادی كرده ، هنوز نتوانسته است تا آنها را به قبول الگوی شناخته شده خود در تندروی و اعمال خشونت مجبور سازد.

به نوشته این روزنامه، كارشناسانی كه روابط میان الازهر و ایران را پیگیری می كنند، معتقدند لزومی ندارد الازهر نسبت به ایران موضعی سخت داشته باشد و دایم اعلام كند كه 'امواج شیعه گری مصر را فرا گرفته است، زیرا هدف تهران تبلیغ مذهب تشیع در مصر نیست.'

السفیر برخی تلاش های جریان های ضد ایرانی را در جنبش 'اخوان المسلمین' مصر، بسیار كم اهمیت و محدود دانست و نوشت: این جریان ها بسیار كوچك بوده و در كلیت جنبش اخوان المسلمین نفوذ و اهمیت زیادی ندارند.

1592

خاورم*2024**1030**1080





:: برچسب‌ها: معماری , برف , مکزیک ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: